Aby osiągnąć swobodę w posługiwaniu się językiem angielskim, minimalizujemy użycie języka ojczystego podczas zajęć. Konwersacje dotyczą sytuacji z życia codziennego, a dzięki używaniu słów i zwrotów osadzonych w kontekście, nabywamy naturalności w posługiwaniu się językiem obcym, unikając jednocześnie poczucia sztuczności, tak częstej przy tradycyjnej nauce języka opartej na tłumaczeniu gramatyki.
Praca ustna z lektorem to około 80% lekcji- dzięki kontrolowanemu dialogowi pojawiające się błędy językowe lub w wymowie są poprawiane natychmiast- słuchacz powtarza poprawną formę i nie zapamiętuje błędnej. Mówienie i słuchanie to dwie umiejętności najbardziej potrzebne podczas rozmowy i właśnie one są na naszych lekcjach wykorzystywane najbardziej.
Słownictwo jest ważniejsze od gramatyki, a najważniejsze jest mówienie. Znajomość zasad gramatycznych pojawia się z biegiem czasu, poprzez praktyczne ćwiczenia w języku mówionym. Dzięki prowadzeniu zajęć w formie dialogu słuchacz mówi w języku angielskim od początku kursu, zaczynając od prostych zdań, wydłużając je stopniowo, wraz z nabywaniem kolejnych umiejętności językowych i poszerzaniem zakresu słownictwa.
Tajemnica sukcesu w nauce języka obcego to częste powtórki. Nauka języka u nas polega głównie na wykształceniu umiejętności szybkiego reagowania na usłyszane pytanie w języku obcym, dzięki czemu zaaranżowana sytuacja w sali lekcyjnej przypomina w dużej mierze swobodną konwersację z osobą anglojęzyczną. Rozpoczynając każde zajęcia od powtórzenia wcześniej poznanego materiału, słuchacz lepiej go zapamiętuje, a jego wykorzystanie w rozmowie staje się naturalne i nie powoduje napięcia ani stresu.
Systematycznie badamy postępy słuchaczy i monitorujemy osiągane cele.
Posiadamy wieloletnie doświadczenie w nauczaniu osób w różnych przedziałach wiekowych- od kilkuletnich dzieci po osoby dojrzałe. Dostosowujemy podejście do potrzeb klienta oraz jego temperamentu zachowując przy tym istotę metody- nacisk na mówienie.
Będąc słuchaczem na zajęciach prowadzonych Metodą Bezpośrednią każda z osób jest automatycznie zaangażowana w rozmowę, aktywizuje się. W ten sposób unika biernej obecności na lekcji bez podejmowania inicjatywy, co jest częste przy tradycyjnych metodach nauczania. Dynamiczne tempo sprzyja koncentracji i pozwala maksymalnie wykorzystać czas, pomaga w przełamywaniu oporu i strachu przed mówieniem w języku angielskim.